woensdag, december 07, 2005

twijfel slaat toe

*breathe in, breathe out*
ja, ik begin er blijkbaar vroeg mee dit jaar ...
Van in het begin wist ik al dat Verhaaltheorie me nooit echt ging liggen, maar ik dacht dat met een goed boek als casus op te lossen. Het is Harry Potter geworden, en het werkt want ik heb nog nooit zo uitgebreid alles gestoffeerd :) Mijn versie van HP & the philosopher's stone is welgeteld 6 dagen oud en ziet er al enorm afgeleefd uit. Goed bezig Babs ;)

Maar langs de andere kant dus ook niet. Want de twijfel is toegeslagen. Ben ik wel goed bezig? slaat dit wel op iets? pas ik die theorie wel goed toe? Heb ik wel genoeg theorie en niet teveel toepassing? Het is al zo erg dat ik nu al begin te twijfelen aan de benoeming van mijn personages. Het werkt met types, en ja er zitten er (volgens mij) heel wat in Harry Potter. ik heb nu Dudley (het verwende rijkeluiskind), Dumbledore (maar die telt maar half voor geniale maar knotsgekke wijze), .. Ziet u al waar het probleem zit? juist ja, in de typering. Ik kan plots geen enkel type meer bedenken. Voor Hermione was het nog simpel : betweterig studiehoofd (maar ligt het aan mij of klinkt dat ook niet helemaal juist?) Helemaal in de knoop zit ik met Vernon, Petunia, Snape en Draco (en vooral, er zit een duidelijk verschil tussen, dus niet allebei 'de slechte' want met die rol gaat Voldemort wel overduidelijk lopen) en de rest ben ik gewoon nu ook al weer vergeten...

*Help*

Geen opmerkingen: