maandag, december 05, 2005

nog meer ergernissen rond Harry Potter

en dit keer rond de film. Totaal onverwacht ben ik er dus toch nog vrij snel kunnen naar gaan kijken. Ik voelde een stress-aanval opkomen en ik dacht: 'kom,er effe uit, we gaan naar de film'. Dan is Harry Potter wat mij betreft ideaal. Dat is zo'n leuke wereld waar je helemaal in kan kruipen en in meeleven, wat wil een mens nog meer. (om het met een duur woord te zeggen, puur escapisme, maar het werkt ;)) Of dat dacht ik toch. Want helaas, bij Deel 4 minder dan bij de andere 3, en dat lag vooral aan de heren in de rij achter mij, die het nodig vonden om alles te becommentariƫren ('he, dat komt niet in het boek voor', 'ah ja, nu gebeurt er dat') Ik moet zeggen, het waren uitstekende souffleurs, en al wat ze voorspelden gebeurde ook, maar ik vond het toch heel erg irriant. Ik, die nooit echt fan ben geweest van video's of dvd's, begrijp plots waarom mensen het toch verkiezen om in intieme kring naar een film te kijken, zonder boeren latende strekenkerels die je constant weer uit die wereld halen.
Ik heb besloten om de film ooit nog es te gaan kijken. Ik ben er nog niet uit of ik dat bij me thuis ga doen (zo'n boerendorp, zit haast nooit iemand in de zaal), of nog eens hier in leuven, of ik ga wachten tot iemand ergens de DVD of video heeft. Maar ooit wil ik hem wel zien zoals het hoort, zonder achtergrondlawaai. (en pas op, begrijp me niet verkeerd. Iets zeggen in de zaal kan voor mij echt wel (ik kan ook niet zwijgen:$) maar niet continu, niet alles verklappen en de hele sfeer verpesten.
Aan die kerels die achter mij zaten: ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, ik alvast niet.

Geen opmerkingen: