vrijdag, februari 03, 2006

vadermoord

Ik ben al jaren fan van het 'vadermoord'concept dat ze al vijf jaar in het Stuk uitbouwen. het idee is simpel: je vraagt bekende Belg(en) om covers te spelen van een groep naar keuze. Daar komen soms mooie dingen uit voort hoor. Tom Helsen's versie van Tom Waits' 'I hope I don't fall in love with you' heeft dat nummer voor eeuwig in mijn favorietenlijst gekatapulteerd. Vorig jaar leerde ik dankzij Antons vadermoordsessie (ja hij weer) Leonard Cohen appreciëren, en ook Ronny Mosuse die alleen de Beatles probeerde te laten reincarneren deed een verdienstelijke poging. Met andere woorden, ik kijk altijd vol verwachting uit naar de nieuwe reeks namen, en ook dit jaar (vijfde Editie) laten ze me niet in de steek..

het programma :
dinsdag 21 maart
Sioen covert Björk
Chacda covert dEUS

woensdag 22 maart
Jasper Steverlinck covert Nina Simone
Nona Mez covert Buffalo Tom

dinsdag 28 maart
Stash covert 16 Horsepower
Guy Swinnen covert Bob Dylan

donderdag 30 maart
Carol van Dyk (Bettie Serveert) covert The Velvet Underground
Milow covert Oasis

needless to say dat ik op minstens twee avonden aanwezig zal zijn..

Geen opmerkingen: