zaterdag, februari 04, 2006

op de trein naar Hogwarts

Vanmiddag heb ik een streep onder mijn examens getrokken. Ze zijn eindelijk alle zeven voorbij. Time to celebrate, en ik wist al van voor de examens hoe ik dat zou doen. Ik had namelijk een maandenlange achterstand wat Harry Potter betreft. Boek 6 heb ik nog steeds niet gelezen en de vertaling in het Nederlands is al uit. Dat was niet echt zoals ik het oorspronkelijk had gepland toen ik een dag voor de release uit Ierland vertrok deze zomer, maar ja er kunnen altijd dingen tussenkomen waar je geen vat op hebt. Zeven vakken bijvoorbeeld, en een hele hoop voorbereidingswerk en rottige papers.
Maar mijn lange wachten wordt nu eindelijk beloond. Na mijn examen ben ik de Plato binnengestapt en de man achter de toonbank zei: 'Nu kan je weekend eindelijk goed beginnen'. Blijkbaar was het (zoals altijd) van mijn gezicht af te lezen dat ik lang op dat moment had gewacht.
Helaas zijn mij wel al twee verhaallijnen in de loop der maanden verklapt, maar i hope they did not spill all the beans en dat J.K Rowling nog genoeg Every-flavoured beans over heeft om me tot pagina zeshonderd en iets aan mijn stoel gekluisterd te houden.

Voor de fanatiekelingen onder jullie : natuurlijk is het de Engelse versie!!
Zus vertelde me na paper dat ik als het over boek zes had gedaan personages aan heel andere categorieën had toegekend.. ik ben es benieuwd

Als u de komende dagen me weinig ziet of het lang duurt.. je weet hoe het komt ;)

Geen opmerkingen: