woensdag, februari 08, 2006

maak plaats, maak plaats

Wat moet je tegenwoordig snel zijn om een film in de bioscoop te kunnen zien! Het lijkt wel of je, als je hem echt niet wil missen maar meteen op de allereerste dag moet staan aanschuiven, gewoon om zeker te zijn dat je hem toch wel gemist hebt. Aangezien ik niet van lange rijen aan de kassa, en volle zalen hou (altijd lange mensen die net voor MIJN neus komen zitten waardoor je geen steek meer ziet) probeer ik altijd een beetje te wachten, en soms breekt dit me zuur op, zoals nu, met Brokeback Mountain. Ik weet niet meer juist wanneer die film in de zalen kwam maar het was in ieder geval op een moment dat ik niet kon (eind semester of tijdens de blok dus vermoed ik). Ik dacht dus nu van: we hebben een beetje tijd, laten we nog eens naar de film gaan en een nieuwe film zien, in plaats van de zesde keer 'Bridget Jones 2' op Prime. Dus ik ga de programmaties bekijken van de twee Leuven rijk zijnde filmzalen.. Nee hoor, daar is 'Brokeback Mountain' al nergens meer op terug te vinden. Daar gaat mijn plan. Dat vind ik toch een beetje bizar, zeker om dat de film voor 8 oscars genomineerd is, en overal vrij lovende kritieken kreeg. Behalve in Amerika dan geloof ik, om dat het over een homokoppel cowboys gaat. Ik met mijn zwak voor Heath Ledger wou die dus echt niet missen maar helaas. Nog maar eens een goed argument pro DVD's, alhoewel ik nu al weet dat ik hem waarschijnljik toch pas ga zien als hij op Prime komt, en dat kan nog tijdje duren..
Ergens, ik geloof in een of andere Metro, las ik iets over een film met kankerpatiƫntjes. De titel ben ik helaas weer vergeten, maar ben de film in kwestie ook nergens op de programmatie tegengekomen. Typisch. Als het geen feel good movie is met bekende mensen is het precies al helemaal niet meer de moeite om het op te nemen in de programmatie. Jammer, ik hou namelijk meer van een meer intellectuele film in de zaal dan thuis.. Al weer een tijd geleden dat ik een film heb gezien die me niet los liet als ik buiten stond.

Als je ergens 'Brokback Mountain' toch nog op het programma ziet staan en het is niet aan de andere kant van Belgiƫ, geef me dan maar een seintje. Je mag zelfs mee :)
Ondertussen hoop ik dan maar dat ie veel oscars wint, misschien komt ie dan wel weer in de zalen..

Geen opmerkingen: