maandag, februari 20, 2006

Buffalo Tom

Ik heb weer es hulp nodig. Bijna zielig he? maar lees eerst verder voor je een conclusie trekt. Ken je dat, van die songs die je herkent, maar waarvan je geen idee hebt van wie ze zijn of hoe ze heten en die je toevallig ook altijd ergens hoort wanneer er geen van die twee dingen wordt vermeld, of je die net mist. Ik heb daar wel vaak last van, en in extreme gevallen kan het jaren aanslepen voor zo'n mysterie wordt opgelost. Bij Buffalo Tom bijvoorbeeld. Ik kwam dat nummer te pas en te onpas tegen maar ondanks verwoede pogingen geraakte ik dus niet achter een uitvoerder of een titel. Probeer maar es een nummer te zoeken zonder dat, je zal niet ver komen. Op gegeven moment (ja, de lezer was me waarschijnlijk al voor) dacht ik:"ik ga een stukje tekst onthouden". en zo gezegd, zo gedaan. Toen kwam ik er dus achter dat het nummer in kwestie 'Taillights fade' van Buffalo Tom was. Na een beetje zoeken kwam ik nog een paar andere songs van hen tegen (Summer) en wat ik hoorde beviel me wel. Sindsdien (ongeveer een jaar) loop ik af en toe bilbo in en uit om hun selectie BT cd's te bekijken. Qua prijs geen probleem, maar er is een grote keuze aan cd's, en hoe kan ik weten dat ik de juiste er uit pik? Tot nu toe bestond het er dan in dat ik met lege handen maar goede voornemens naar huis kwam.

Maar (zie enkele posts geleden) in de Vadermoordsessie die ik dit jaar zeker wil doen, covert Nona Mez Buffalo Tom. Ik hou er niet van om op dat soort dingen onvoorbereid daar te staan, dus is dit het ideale excuus om nu toch iets te ondernemen. Zo ver ben ik dus al.
Blijft er nog een probleem over: welke cd's zijn aan te raden? (en zeg niet alle) Iemand die dat hier leest die er toevallig iets van af weet?

Geen opmerkingen: