donderdag, januari 26, 2006

Gisteren was het 25 januari. Een dag als alle andere. En toch voor mij niet helemaal. Weet je nog waarom? (tip, je kan even gaan spieken in een post of drie geleden)
Juist ja, gisterenavond speelde Anton Walgrave met zijn band de try out in het stuk - café en ja hoor, ik was er bij. Het voelt nog altijd alsof ik iets deed wat niet hoorde, daar zijn terwijl ik examens had. Maar ik ben heel blij dat ik ben gegaan. Van de drie try-outs die ik gezien heb van zijn nieuwe plaat, was dit zonder twijfel de beste. Ok, technisch floot er hier en daar nog wel wat en piepte er nog wel es een micro, maar de nummers op zich stonden er. Ik heb ze eerst akoestisch ontdekt, Anton solo in Herent. Dan was er de try out in Alegria en nu dus het stuk - cafe. Het is net of ik alle sferen es heb gehad: intiem solo met akoestische gitaar, luid rockend met band en dan gisteren, iets er tussen in. En dat was volgens mij het mooist. Die beoordeling kan er ook mee te maken hebben gehad dat er een paar nieuwe nummers op het programma stonden. Zo heb ik voor het eerst (bewust) kennis gemaakt met 'Lost Soul', de eerste single. Een heel mooi nummer vond ik. Tussendoor heb ik volgens mij ook nog wel een tekstaanpassing of zo gemerkt bij een paar nummers, maar dat was wel leuk. Prijs voor het mooiste nummer gaat zonder twijfelen naar 'U-turn', dat (hoe kan het ook anders) helaas niet op de cd zal staan. Jammer, zeer jammer. Ik werd er stil van.
Naar het einde van het concert kwam waarom ik stiekem had zitten wachten: meer cdinfo. De plaat zou nu dus (na 3 jaar) eindelijk af zijn, en Frank Vander Linden zat achter de knoppen. Ze verschijnt op 4 april, en die avond is er ook de voorstelling in het Depot. Die avond wens ik dus niet te worden gestoord en kunt u me daar vinden. Ticket is al besteld.

Nu terug naar de o zo harde realiteit. Examens. Morgen paperbespreking, en zaterdag open boek examen Amerikaanse. Help. Duimen wordt zeer op prijs gesteld.

Geen opmerkingen: