woensdag, januari 18, 2006

witte beer met bosbessenjam

een mens komt zo nog wel eens voor verrassingen te staan op een examen. Zo maakte ik vanmorgen op pagina twee van mijn examen kennis met witte en bruine beer. Bruine beer werd in de loop van het verhaal wit (mayonaise) en witte beer werd paars (bosbessenjam). Het eerste waar ik toen aan dacht was: zou Dash dat ook witter dan wit wassen?
Ik was er met andere woorden helemaal klaar voor. Een pagina verder ontmoette ik dan Steven die ik hielp met het oplossen van een vraag over russische vertalingen van kinderboeken. Mijn uiteindelijke selectie was volgens mij een perfecte weerspiegeling van mijn persoonlijke leesgeschiedenis in mijn werkje.. tja, een mens kent nu eenmaal zijn favoriete auteurs en boeken toch het best nietwaar en dat is toch exact wat je nodig hebt om te motiveren?

Verder kan ik er niet veel over kwijt. Mijn ma begrijpt niet hoe een mens niet kan weten of het goed of slecht ging, maar ik heb geen gevoel dat overhelt naar een van de twee kanten dit keer. We zien wel, daar moeten ze het mee doen. en jullie dus ook :)

Dit was de aftrap van de echte, officiƫle examenperiode. Nog 6 keer zal hier een gelijkaardig bericht verschijnen. Het eerst volgende komt er vrijdag aan, over examen nummer twee: Shakespeare.

ik neem weer plaats op een van de tribunes van The Globe en ga genieten van Romeo and Juliet zoals het toen werd opgevoerd (ideaal toch, met al die romantiek in de lucht in januari..)

"Good night, good night!
parting is such sweet sorrow,
That I shall say good night till it be morrow." (http://www.online-literature.com/shakespeare/romeo_and_juliet/10/)

Geen opmerkingen: