maandag, december 17, 2007

Wat een jaar

2007 was me een jaartje wel! In die 356 dagen is heel wat gebeurd..

Het allerbelangrijkste om mee te beginnen was 24 februari. De wederopstanding van Arid. Een moment waarvan ik eerlijk gezegd niet meer zeker was of ik er nog op mocht hopen. Ik was er, zij waren er, de andere AC'ers waren er,en het voelde als vanouds, en zo zo zo goed. Ik weet dat niet-fanachtige mensen dat heel moeilijk kunnen vatten, maar neem het van me aan dat het een van de mooiste momenten van het jaar was en dat ze met mijn smile toen echt wel wat huizen in Merelbeke van stroom hadden kunnen voorzien.

Ze hadden het ook niet mooier kunnen timen, af en toe een oplaadsessie was wel nodig, met die thesis. Ik ben er nog steeds trots op wat ik daarmee heb gespresteerd, maar rond februari en de maanden daarna werd de druk wel hoog. Gelukkig kwam Arid verlichting bieden in mei in Herent en ook twee dagen voor de thesisdeadline in de AB. Ik heb niets zo hard nodig gehad als dat concert en dat 'zweefgevoel' als die dag. Twee dagen later, om kwart voor een 's nachts, was de thesis een feit. Na nog een zeer zware examenperiode had ik (eindelijk!) het eind van mijn studies bereikt.

Op negen juli zat ik op een plakkerige plastieken stoel in een hal vol mensen stilletjes dood te gaan. Zenuwen, man, zenuwen. Niet te doen. En net op zo'n moment weten ze het wel te rekken. Na wat voor mijn gevoel een eeuwigheid leek, kwam het erop-of-eronder moment. Het was erop, volledig. Nog zo'n mooiste moment van het jaar, al duurde het minder lang dan ik had gehoopt. Daarna begon het 'neem afscheid van de KUL' proces, wat er vooral uit bestond op Romero weg te trekken en volop op zoek te gaan naar een eigen stekje. Wanhoop, jaloezie, irritatie, ze hoorden er allemaal bij, maar op de valreep is het me toch nog gelukt, en wel perfect van locatie ook.

Daarna stonden verdere diploma's op het programma, met mijn overwinning van mijn angst voor avondlessen Frans en het beginnen van een cursus literair vertalen. Bovendien was het ook de moment voor een rijbewijs, en zo ben ik sinds november eigenaar van een voorlopig, en een eigen auto.

Mijn thesis leidt zijn eigen leven sinds een klein artikel in de Campuskrant. Verschillende mensen hebben me al gecontacteerd, en heb al extra exemplaren moeten laten drukken. Het hoogtepunt qua thesis is ook meteen de afsluiter van 2007: de deelname aan een congres in Parijs vorige week, in het Frans wel te verstaan.

Next up: de vooruitzichten voor 2008...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik duim alvast dat 2008 een absoluut topjaar voor je wordt, met heel veel mooie dingen. Details volgen nog! ;-)

Dikke kerstknuffel,en veel chocoladewensen,
TdF xxx