vrijdag, november 23, 2007

ergernissen

Twas een dag van ergernissen gisteren en dat gaat doortrekken naar vandaag. Het begon al met de Humo. In dat vakblad verwacht ik niet om de oren te worden geslagen door stompzinnig verliefd gezwam, maar kijk, op alles bestaan er uitzonderingen, want deze week was het toch wel zover, in het interview met Natalie en Jeroen. Pas op, ik vind het een koppel dat zo goed bij elkaar past dat ze het zo mooi nog niet in fictie hadden kunnen bedenken. Op zich gun ik ze dus alle liefde van de wereld. Maar moet het dan echt zo, vier bladzijden in de Humo? Op donderdag is mij bijleesmoment van de week en daar zat ook de Dag Allemaal van vorige week tussen. Als er nu een boekje is waar ik wel verliefd gezwam verwacht, en bijna niets anders, is het daar wel. Heeft u er al wel eens op gelet? dat staat driekwart vol met nieuwe liefdes, afgelopen liefdes, en wraak-na-liefdes. En de tweede ergenis paste mooi in het rijtje. Het was namelijk een verzuchting over de zes maanden dat miss Laura (vergis je niet ;)) nu al single is. Zes maanden zeg. My god. De wereld stort in of zo? Ook hier pas op, ik vond het wel een mooi koppel hoor, Laura en Tonnie, maar voor de rest spreek ik me daar niet over uit. en veel vertrouwen in de journalistieke correcte weergave van het eigenlijke gesprek heb ik niet zo, in dat boekske.

Ik merk het wel vaak tegenwoordig. Ik word samengevat door twee vragen: 'Heb je nu al werk' en 'heb je nu al een lief'? Da's blijkbaar het enige wat er toe doet, voor de meeste mensen (en dan heb ik het echt niet alleen over familiefeesten). En er zijn strikt genomen 4 klote-momenten per jaar. 4 momenten dat ik echt denk van 'godverdomme, tis weer zover, weer een jaar erbij'. Die vier klote momenten volgen allemaal in de komende vijf maanden, en dan gaat de storm weer voor een tijdje liggen. Het eerste klote-moment, daar zit ik nu midden in. Gisterenavond vooral. Helemaal compleet. Met aangepaste jank-muziek.
De playlist?

Queen of my heart - Westlife (altijd raak)
De Ware - Clouseau
If I should fall behind - Bruce Springsteen & Anton Walgrave
Always on my mind - Anton Walgrave
For a while - Jasper Steverlinck
Tonight will be fine - Teddy Thompson
...

Geen opmerkingen: