dinsdag, november 13, 2007

lijflied

Ik geef niet op

Ik ben niet anders dan de buurman
Ik hou niet van gedoe
ben tevreden met mijn leven
Ik ben doorsnee, 'k geef het toe.
Maar er zijn van die momenten waarop alles vierkant draait
dat het gras onder mijn voeten door mezelf is weggemaaid.


zo vaak nam het lot mij zonder iets te vragen bij de hand
zo vaak zei ik tot mezelf: waar ben ik nu weer aanbeland?
in een staatje zonder eind, met mijn kop tegen de muur
soms ten goede, soms ten kwade,
ach dat went wel op den duur.

Maar ik geef niet op,
ik geef niet toe.
Misschien al lang aant vechten maar ik ben niet moe
ik geef nooit op, ik ga voluit
en op mijn bakkes soms, maar dat maakt mij niets uit

Ik geef niet op, ik ben beslist
een fanatieke optimis tot in de kist
ik geef niet op, al krijg ik klop
ik spring weer recht en trek mijn zondagskindgezicht

Als jij lacht, naar me lacht
wordt alles anders, dan is de storm voorbij
als jij zacht naar me lacht
dan ben ik ongeremd, .... blij

oude wonden openrijten heeft totaal geen zin
en verdriet zal altijd slijten en in steeds een nieuw begin
en lijkt het leven soms een door een gek geschreven soap
ik zing samen met de softies: waar er liefde is, is hoop

Maar ik geef niet op,
ik geef niet toe.
Misschien al lang aant vechten maar ik ben niet moe
ik geef nooit op, ik ga voluit
en op mijn bakkes soms, maar dat maakt mij niets uit

Ik geef niet op,
ik ben beslist een fanatieke optimist
tot in de kist
ik geef nooit op
al krijg ik klop
op m'n gezicht
het duurt nog lang voordat ik stop

nee, ik geef niet op.
tis niet gedaan
zelfs als de wereld stopt
zal ik nog verder gaan
ik geef nooit op,
geen denken aan.
het is de godvergeten zin van mijn bestaan

met muziek?
en kom me dan maar es vertellen dat je niet meegeneuried hebt ;)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

is die niet gestorven aan kanker ?

Babs zei

das zijn broer..