woensdag, november 23, 2005

AntonMania

het is nog maar eens bewezen.. de dingen die je het minst verwacht zijn de leukste. Vorige donderdag dacht ik een rustig en heel leuk concert van Ronny Mosuse te zien om de Bloedserieus -campagne af te sluiten. Met nadruk op dacht, want terwijl wij ons nietsvermoedend tussen het volk hadden gestationeerd, hadden ze blijkbaar achter de schermen belist dat het geen concert zou worden maar een dj-set.. Als je mij al eens zien dansen hebt weet je hoe erg dat dat is, en dat ik dat zeker niet tentoon spreid tussen hopen volk. Helaas zaten we dus nogal vooraan (wisten wij veel..) en was er na ons blijkbaar wel heel veel volk binnengekomen.. Op gegeven moment er toch maar tussengewrongen en wat dichter bij de uitgang gaan staan. Ik weet niet of het aan de verplaatsing lag, maar plots vond ik het best nog wel een tof gebeuren eigenlijk. Zeker toen ze 'Dookie' van Green Day inzetten.. that's my kind of music.. We zijn er uiteindelijk nog wel een heel tijdje blijven hangen dus het was nog wel tof.

maar goed, dat was geen concert, en daar had ik nog altijd nood aan.. Toen had ik nog geen idee dat het probleem zo snel zou zijn opgelost.. Want wat hoorde ik zondag? Dat Anton Walgrave in de Alegria kwam spelen met zijn nieuwe groep en nieuwe nummers. Dat kon ik niet missen natuurlijk. (maak je geen zorgen als je hem niet kent, in mijn wereld is hij nu eenmaal een referentie) Ik daar dus naar toe gehaast (na een half uur wanhopig mensen te hebben gebeld, want ik ga echt niet alleen om 9 uur op zondag op de oude Markt rondlopen. Ik zou graag nog februari meemaken ;) ) Het is uiteindelijk toch nog gelukt, en ik ben er heel blij om. Ten eerste was dat exact wat ik nodig had om mijn batterijen op te laden en ten tweede klonken de nummers nog beter dan wat ik me herinnerde van september. Vooral 'Let it rain' is blijven hangen, en een paar van die nummers krijg ik al echt niet meer uit mijn hofd (de boosdoeners Fly en Shine)
Absolute big smile dus op mijn gezicht de rest van de avond, en zoals gezegd kan ik er weer voor een paar weken tegen. Helaas is het voor de eerste single nog wachten tot januari.. Wat zou een mens toch doen zonder muziek??
en alsof dat nog niet genoeg was komt er morgen al weer eentje aan: Tom Helsen in alma 2. Ik heb die tickets (per ongeluk) gewonnen, dus we zien wel wat dat geeft. (heb aan Alma en concerten niet veel goeie herinneringen na party @ alma met venus in flames vorig jaar..) Begrijp me niet verkeerd, ik vind Tom Helsen wel heel goed hoor, al is het nu al heel lang geleden precies dat ik hem nog eens heb gezien.
Nu ik er aan denk: gaat er iemand toevallig morgen naar Rufus Wainwright in de AB?

Geen opmerkingen: