maandag, september 01, 2008

on my mind (reprise)

Geplaatst door icecreamprincess op juli 23, 2008

There is only one thing on my mind de laatste week en half:

Heath Ledger

Het zal wel niemand verbazen die eind januari in mijn buurt vertoefde, want toen was het ook al zo erg. En ja, het begon vorige week met de reclame voor de nieuwe batman op Stubru. Die reclame passeerde wel heel vaak op het moment dat ik me tussen soezen en dromen bevond, en op dat moment ben je daar net vatbaar voor zeker? Ik weet zeker dat er een zin in die reclame door Heath werd gezegd en daarvan alleen al kreeg ik het gewoon koud. Van indrukwekkend gesproken. Toen stond mijn besluit al vast: ik ging Heath’s laatste cinematografisch wapenfeit gewoon bekijken. Voor iemand die geen batmanfan is, niet houdt van actiefilms, Christian Bale niet knap genoeg vindt om daarvoor te gaan kijken en in haar hele leven mssch twee Batman film heeft gezien (die met Mr freeze en batman en robin) is dat dus niet zo vanzelfsprekend. Heb ondertussen ook een stuk van de trailer gezien en kon het gevoel van ‘oh my god’ toch niet onderdrukken. Oh my god in de zin van ‘doe normaal’, ‘dit is totaal niet realistich’. Maar toch. De prestatie van Heath wordt zo bejubeld, dat ik ze toch eens wil aanschouwen.

en het geluk is helemaal met mij. De filmzaal om de hoek speelt hem, vanaf vandaag, en dat zelfs op de normale uren. Ik ga gaan. Weet alleen nog niet wanneer. en ook niet of ik alleen ga gaan. Misschien maar best, als er gesnotter aan te pas komt. En die kans is groot.

Ik was precies ook niet de enige die met Heath in mijn hoofd zat. Ik bladerde vrijdag rustig door de Humo, en mijn oog viel op zaterdag op VT4: Cassanova. Toeval? Toeval bestaat niet, en zeker niet in televisieprogramma - programmaties. Mijn vader zegt dat, en hij kan het weten.

Het kwam wel heel mooi uit. en goh, wat raar. Ik had het wel verwacht, maar toch. Een deel van mijn hoofd zegt dan ‘hij is dood, dat weet je toch al lang’ en het andere deel zegt ‘daar staat ie, daar is ie, hij praat, kijk dat hoor je toch? en tussendoor ook ‘mm’.. Dus het zou wel es verwarrend kunnen worden, daar in de cinema en in mijn hoofd..

other things on my mind: Gentse feesten, Arid, weekend (hoe lang nog??), afgelopen maandag in Brugge (:)), Oostende (TAZ), verjaardagen, ‘P.S. I love you’ (de dvd), ‘thank you for the memories (het boek), Cookie dough ijs, topjes en zomerrokjes, verwachte zonnestraaltjes, de stapel werk die nog wacht op mijn bureau, het aantal uren dat ik nog heb voor ik moet gaan slapen, een verloren gevlogen vlinder hier en daar en some bastards I would like to send to go live with the Daleks.

Geen opmerkingen: