vrijdag, juli 27, 2007

take a step back

ik had jullie, mijn trouwe (of iets minder trouwe) lezers nog twee dingen beloofd. Mijn mening over Harry Potter, en de afloop van het verhaal in de rijschool. Aangezien ik HP 7 heb uitgeleend, ben ik dus nog niet aan de tweede lezing (klinkt dat nu alleen bij mij al bijna als iets heiligs? < eerste lezing?)toe gekomen. dat zal dus voor later zijn. Wat u wel krijgt aan het eind van het stukje is het verhaal hoe het afgelopen is in de rijschool, de dag na mijn stap twee op de road to independence.

Het lijkt wel een vicieuze cirkel, mijn leven op dit moment. Komt er een stapje naar voor, dan volgt enige tijd later (de exacte tijd is variabel naar gelang van het onderwerp) de lijkt het wel onvermijdelijke stap naar achter. Zo ook op de rijschool. Maandagmiddag, met het papier van mijn theoretische examen uitslag nog vers in het geheugen, bel ik naar Rijschool. Daar vragen ze me persoonlijk langs te komen, met alle benodigde papieren erbij. Aangezien mijn rijvaardigheidsbewijs en de papieren van de oogarts thuis in mijn dossier zaten, ik die avond terug naar huis. De halve avond gescand en afgeprint, maar de volgende morgen was ik er toch klaar voor. Met mijn nieuw 'rijbewijs' dossier onder de arm naar ginder. Daar aangekomen bleek leren rijden met automatische versnelling (verplicht) geen enkel probleem. Meer nog, ze hadden een auto daarvoor. Ik ontspande al een beetje en zag alles in mijn hoofd al mooi in elkaar vallen. De puzzel past, weet je wel, Bart achterna.

Wanneer leer ik nu toch es af zo naïef te zijn? Twee minuten later begon de dame in kwestie door de - het mag gezegd- imposante agenda van de rijschool te bladeren. en ze bleef maar bladeren. en toen kwamen de woorden 'de twee instructeurs die met de automatic kunnen rijden gaan een maand op vakantie. De vroegste datum dat ik je kan zetten is 24 september.'

*slik* *ongeloof* 24 september dames en heren, is namelijk meer als een maand later dan ik had ingecalculeerd. Bovendien moet ik op 12 sept mijn kot uit, met voorlopig nog geen zicht op een bewoonbare plaats daarna. Tenminste, als het niet thuis is. Thuis zit mijn ma. Niet in staat met een auto te rijden. ik ook niet. 2 bussen per dag richting leuven: om 9 en om 13u, en nog een terug rond 6. Ziet u het probleem? Ik wel. pap heeft 3 weken vakantie, in september. maar juist ja, 24 sept is net de vierde week. Goed gezien.

Maar nog langer wachten vond ik helemaal belachelijk. Nu heb ik alle dagen 2 uur les, waardoor ik op 5 oktober mijn voorlopig heb. Dan nog drie maand rijden voor ik examen MAG gaan doen en ja, dan is het januari. Dat is -gvd, excuus- een half jaar verloren.

Wat heeft een mens dan aan 3 maanden niks te doen? 24 sept beginnen namelijk ook de cursus frans, en de cursus literair vertalen, en job zoeken zal dus tot dan ook wel noppes zijn.

Ik had mezelf al op 19 oktober - ja, de 19e oktober - trots met mijn eigen auto en voorlopig rijbewijs - naar het concert van Anton Walgrave zien rijden. Ik mag helaas wel niet rijden met een voorlopig tussen 22u en 6 u sochtends. Zelfs als Anton om 20u begint (not a chance) dan ben ik nog te laat. Dus wordt het toch gebracht en gehaald worden door pappie.
That sucks.
Zeker op je 23e.

1 opmerking:

Anoniem zei

Er zijn altijd andere chauffeurs beschikbaar, zolang ze het op tijd weten om nog op de trein vanuit G. te kunnen springen. Want geef toe, het klinkt toch al veel beter voor je jarige ego als je kan zeggen dat je door een vriendin gebracht bent in plaats van je ouders, geef toe. ;-)