dinsdag, juli 24, 2007

MCQ

Ik heb altijd al heel slechte ervaringen met Multiple Choice Examens gehad. Ik geloof echt dat ik zowel op Cuyckens als op Geeraerts nooit echt ben geslaagd zolang de examenvorm MCQ was. Logisch dan ook met zo'n achtergrond dat ik niet stond te springen om mijn theoretisch rij-examen te gaan doen (ook MCQ). Tel daarbij dat elk examen ik via het internet had opgelost, ik (net) niet aan de benodigde 41/50 score leek te geraken.

Maar ik had van veel mensen gehoord dat het studeren vlotter ging als je een datum voor ogen had. Dat ik het rond de 25e wou hebben, wist ik al een tijdje (vraag me echt niet waarom) en na overleg met mijn vervoer en steun en toeverlaat ging ik voor twee data (altijd een extra veiligheid inbouwen..) In tegenstelling tot mijn normale tactiek heb ik ditmaal vrij stil gehouden wat ik van plan was, uit voorzorg. Ik wou niet nog meer gepush van thuis. Iets verzwijgen kan ik idd ook niet, dus ik had het ze wel verteld, maar slechts een keertje. Dan vergeten ze het zonder problemen.

Maar zondag was ik alleen op kot, en de nieuwe en laatste Harry Potter brandde een gat in de fnac zak. Bovendien was het er rustig (was er alleen) en ik wou tijdens het lezen niet worden gestoord van begin tot einde. Elke dag dat ik zou wachten nam bovendien de kans toe dat ik ergens iets zou opvangen wat ik nog niet wou weten (zoals bij boek 6), en dat wou ik dit keer echt vermijden. Om drie uur zondagmiddag ben ik gecapituleerd. Om 23u was Harry Potter 7 uit. (meer beschouwingen later) Toen had ik eigenlijk besloten de theorie zo te laten en alles op woensdag te zetten.

De dag erna met ongelooflijk veel moeite uit bed gekomen (ik slaap hier op kot de laatste dagen amper) en toch voor alle zekerheid de theorie nog eens onder handen gepakt. Mijn vervoer kwam om 10 u informeren of ik het nog zag zitten, maar op mijn negatief antwoord liet ze duidelijk verstaan dat het er toch van zou komen. Nog twee uur in hogere versnelling (haha) herhaald en oefeningen gemaakt. De laatste oefensessie leverde 37/ 50 op. *slik*

Met absoluut geen vertrouwen in eigen kunnen in het examencentrum binnengestapt. het was dat ik wist dat Katrien haar tijd wel anders had kunnen gebruiken, anders was ik er echt onder uit gemuisd. Maar thank god I didn't. Ongeveer een half uur later kwam ik namelijk met een grote smile weer buiten :) 45 op 50 dames en heren, wat zegt u daarvan?!

Thuis kwamen ze (remember het plan) volledig uit de lucht gevallen. Dat woensdag einddatum was, wisten ze nog, van de poging maandag niet meer.

En het allerbeste van de zaak? Katrien kan woensdag doorwerken :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat en nu op naar de praktijk!

Babs zei

come back soon en dan krijg je mijn mening over de eerste stappen in de praktijk van vandaag..