maandag, oktober 09, 2006

verkiezingen

Nee, wees niet ongerust, ik ga hier niet mijn visie op de resultaten van gisteren weergeven. Ik ben geen BV,dus wie zou er in godsnaam geintereseerd zijn in wat ik daar van denk. Maar het waren dit weekend niet alleen verkiezingen voor gemeente en provincie, ook ik had me kandidaad gesteld voor een verkiezing. En nee, dat was geen Miss handicap 2007 (ook al bestaat het) en al helemaal niet Miss Belgiƫ, maar een titel die beter bij me past en die in volle glorie luidt: LOKO afgevaardigde voor studenten met een functiebeperking. (of zoiets). Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er geen concurrentie was, maar dat maakt het niet minder spannend als je je kandidatuur moet toelichten voor een hele LOKO algemene vergadering. Ik was er al langer van overtuigd dat het heel veel vraagt om voor een hele aula studenten te gaan staan, en vrijdag kreeg ik gelijk. Ik moest het namelijk zelf gaan doen, eerst mijn kandidatuur toelichten, en vervolgens nog vragen beantwoorden ook. Het was een stressmoment (als moment nog telt voor een vergadering van 5 uur?) maar eens het moest, ging het wel vrij vlot. De vragen waren niet altijd even leuk, maar de staff van LOKO deed veel moeite, en dat maakt veel goed. En rond een uur of half elf was het dan zover: nagelbijtend zitten wachten op de beslissing. Tot ik weer binnen mocht, en de hele aula applaudiseert (teken dat je verkozen bent). Op zo'n moment weet je echt niet waar kruipen, en als je dan daarna nog hoort dat je unaniem verkozen bent, dan zweef je helemaal de trap op. Sinds vrijdag heb ik dus nog een nieuwe titel, en een hoop nieuwe verantwoordelijkheid. Thuis zien ze het niet helemaal zitten, en ik voorlopig ook niet echt. Vanavond om 19u bewonersraad op kot, en om half tien vergadering bij LOKO tot ongeveer middernacht... nieuw doel: nachtmens worden ;)

Geen opmerkingen: