dinsdag, augustus 01, 2006

Round - up

Na de eerste van drie maanden vakantie tijd voor een korte samenvatting. Eerste hoogtepunt kwam op 6 juli, toen officieel werd wat ik al wel een tijdje vermoedde, namelijk dat ik ook dit jaar geslaagd was. Jeuj :) Met of zonder eigenlijke onderscheiding daar zijn de meningen nog over verdeeld, de KUL houdt het wijselijk op 'geslaagd' en in principe moet dat volstaan.
8 juli stond het eerste festival op de agenda: Cactus in Brugge. Rufus wainwright voldeed volledig aan de verwachtingen, helaas was de sfeer wat minder. Iets om nog eens in een zaal te zien denk ik, en dat staat vanaf nu dus ook op mijn to-do list. Van die lijst (ik heb zo namelijk echt eentje) mocht ik ook iets schrappen: ik heb namelijk een vakantiejob :) Ze kwam net op tijd uit de lucht vallen, want ik was de vakantie een week of twee geleden al grondig beu. Iedere werkende mens verklaart me zot, dat weet ik, maar voor mij zou drie weken vakantie echt wel volstaan. Toen toch, ondertussen is het wel te doen omdat ik in de voormiddag nu toch iets heb om me mee bezig te houden. Tot 23 augustus, en dan oogt het zwarte gat weer ;) (ik overdrijf, mijn grote hobby)
Marktrock komt ook stilaan dichterbij, en dat wordt hopelijk weer een hoogtepunt.. die affiche, man man. Anton staat er, Milow staat er, Ronny staat er, need i say more? Voor mij is het zowat walhalla, en dan nog vlak bij mij :D Wat wil een mens nog meer right? oh, en dan vergeet ik nog dat het gratis is ook. mmm. Enig probleem: gezeslchap vinden, anders zou het wel es genieten van binnen kunnen zijn, en dat vind ik dit jaar door omstandigheden echt niet aanvaardbaar..

Iets in mij wil de week erna ook naar Maanrock, maar dat is alleen maar het duiveltje in mij want de praktische kant beseft wel dat het beetje gekkenwerk is. Maar voor Anton.. ;)
Voor de rest staat de agenda leeg, maar dat wil niet zeggen dat er niets meer bijkomt. Deze zomer hanteer ik het we zien wel en het ik-vul-achteraf-in-systeem. Voor juli is hij zo ook vrij vol geraakt. Trouwens, nu thesis vrij stil ligt moet daar ook weer eens verder aan worden gewerkt, en mijn programma voor volgend jaar is ook nog een groot vraagteken.

dat is De zaak die ik op het moment probeer te vergeten: volgend jaar. Ik ben geen fan van eindes en beginnen van een jaar, en het lijkt ieder jaar erger te worden. Niet dat de KUL veel helpt, met het laatste licentiatenjaar waar ik dan toevallig nog inzit ook. Op kot zijn ondertussen al mensen verdwenen, verschenen, kamers leeggehaald en anderen zijn volop aan het pakken. Changes, ik heb het er niet op. Nieuwe mensen voor volgend jaar zullen ook wel beginnen binnendruppelen vermoed ik, en in september kan ik er niet meer onderuit. Ik voel me hier trouwens ook meeer en meer thuis ipv thuis. Dat was al jaren gaande en dus niets nieuws, maar nu zit ik echt aan het eindpunt, of toch ongeveer. Gelukkig zijn alle formulieren eindelijk ingevuld (maar nog niet op de post) en valt er in september missch nog wel een goedkeuring in de bus. Dan kan ik misschien al beginnen theorie studeren, who knows.

Het feit dat het nog maar net augustus is houdt me niet tegen om al ver vooruit te kijken (nog zo'n hobby). Er zijn namelijk al concerten gepland voor het komende trimester. Het eerste valt (het wordt bijna traditie) in de dagen voor mijn verjaardag en bestaat uit een double bill anton / Milow. Veel mooier kan het voor mij niet echt meer worden, en het is nog in de straal rond thuis die mijn pa nog haalbaar vindt ook. Lucky me.
Eind december staat er dan natuurlijk ook nog Clouseau te wachten :)

Geen opmerkingen: