zondag, juni 10, 2007

wat heb ik de laatste weken nog uitgespookt? Het antwoord op die vraag telt twee woorden: Ben (en nee, niemand heeft iets gemist) en Jerry's :)

I am completely smitten (is dat nu niet de zaligste britse uitdrukking ooit?) Het begon met Chocolate Fudge Brownie, tijdens Clouseau. Perfect om mee te beginnen, want je weet niet wat je overkomt, een droom voor alle vrouwen met een acuut chocoladetekort. Dat was al een schot in de roos.

Een week en half geleden stak het virus weer de kop op, en jeuken dat het deed... Ik was van plan het dit keer grondiger aan te pakken, dus heeft het internet, mijn vriend, geholpen. Daar kwam ik op de hoogte van het bestaan van een smaak die ze 'cookie dough' noemen. Als ik daarbij vertel dat ik al jaren in mijn familie bekend sta als degene die bij het bakken van de wafels niet staat te bedelen om een wafel maar om het deeg, dan weet je het wel.. (Trouwens, dat geldt ook voor cake, tiramisu, chocomousse en koekjes). Ik had een nieuwe missie. Met een paar dagen vertraging en wat hulp (wegens te lui) was de missie geslaagd. Mijn mening? I'd died and gone to heaven... Dat is het eerste ijs waarbij ik het ijs laat smelten om dan het cookie dough ten volle te kunnen proeven. (da's zo'n beetje als eerst heel zorgvuldig het chocolalaagje van een Magnum afbijten alvorens aan het ijs te beginnen maar dan omgekeerd). De cookie dough heeft wegens enorme stress, hitte en nood aan verkoeling (op vele vlakken) nog minder lang geleefd dan ik had voorzien. *lichte schaamte*.

Met het vooruitzicht op een gruwelijke traag vooruitgaande paper (tegen morgen) en een examen dinsdag om 9 u dat ik totaal niet zie zitten was het tijd voor de grote middelen (maw. een 500 ml potje, niet dat ik ooit anders deed ;)) Het slachtoffer had ik dit keer al tijdje in mijn hoofd: half baked, als ik het goed begrijp een mengeling van de vorige twee. ben benieuwd naar het resultaat ;)

nog op het lijstje: Dublin Mud (as far as I know niet in België verkrijgbaar) maar die is voor proefkonijn Katrien, voor wie een combinatie Baileys en koffie zalig klinkt :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wist je dat ze in Amerikaanse winkels naar het schijnt niet alleen Ben&Jerry's Cookie Dough verkopen, maar, voor de échte die-hards, ook dozen met puur koekjesdeeg om uit te lepelen? De Amerikanen in mijn jaar klagen alleszins steen en been dat die dozen niet in Belgische winkels te vinden zijn. Ik geloof dat ik al weet wat ik voor jou moet meebrengen uit New York... ;-) En mmmmm, Baileys én Coffee én ijs... Ben&Dublin, here I come! :-D

Proefkonijn Katrien x

Babs zei

Klinkt als mijn heaven on earth, zo'n beetje. Wie had gedacht dat ik die in Amerika zou vinden, of all places ;)