zondag, januari 21, 2007

halfway through

Ik kan met de nodige blijdschap aankondigen dat ik ondertussen al halverwege in de lijst zit. De dag na het vorige (vandaar geen verslag, te weinig tijd) moest ik om 9 uur al bij Brems langs, en dat werd toch even stressen om alles rond te krijgen. Maar het is zowaar gelukt, zelfs met inbegrip van de exta dichtbundels! Om kwart over negen was ik al weer thuis, weer met een goed gevoel :)

Voor de geinteresseerden:

- bespreek de rol van de instituties in de gesch van de vijftigers
- bespreek Lucebert's XI

het derde examen was een breuk met de vorige twee omdat het een van de twee was dat ik minder zag zitten. Tussendoor moest er nog serieus aan presentatie vergelijkende gesleuteld worden, dus het waren lange dagen. Gelukkig liep het om 11 uur op zaterdagmorgen allemaal vrij vlot, voor zover je dat kan inschatten bij een analyse van een ongeziene vertaling..

- hoe is de vertaalwetenschap gestructureerd
- bespreek de 4e versie van de psalmvertaling
- becommentarieer een stukje uit Ivanhoe.

next up: het gevreesde vak.. Presentatie is nu echt af, ik kom er niet meer aan, maar of het zal volstaan.. my god, nu al zenuwen, da's toch echt niet normaal? Gelukkig komt de verlossing (good or bad, eitherway) snel, dinsdag om 9 uur is het zover..

en dan is het einde echt in zicht, en de volgende twee zijn genietenvakken. I know, shoot me, maar ik kijk er naar uit. Ortwin is echt een uitdaging, en het enige echte interessante vak, dus dat wil ik ook echt goed doen. Presentatie gaat toch al de goeie kant op :)
en dan religie, om in schoonheid te eindigen.. ze hadden niet beter kunnen plannen.. (het moet niet altijd geklaag zijn toch?)

Geen opmerkingen: